Cursuri


Profesia de farmacist implică a fi în contact direct cu oamenii zi de zi, a te face înțeles și a găsi înțelesurile celor prezentate de către pacienți. Implică discuții cu furnizorii de medicamente, uneori cu reprezentanți ai autorităților, câteodată verbal, de cele mai multe ori în scris. Implică să fii atent la produsele noi care apar, să cunoști fiecare denumire și să ai timp, din când în când, să asculți reclamele la medicamente pentru a știi cum să ghidezi pacienții în alegerea lor. Pentru a te asigura că oferi cea mai bună consiliere, informarea continuă și învățarea sunt aspecte esențiale pentru ca tu să îți desfășori activitatea. 
Iar pentru că, pe lângă partea profesională, te confrunți zi de zi cu aspecte administrative, cu rapoarte și registre, cu managementul unei echipe care are ca scop îmbunătățirea sănătății pacientului precum și sustenabilitate financiară, este important să existe persoane care să te ghideze în a lua cele mai bune decizii. 
Am creat astfel parteneriate cu asociații și agenții care oferă cursuri profesionale de calitate, precum și cursuri de customer services și management sau marketing, pentru a te asigura că farmacia ta se dezvoltă. 

Farmacistul de 7 stele

Conceptul “farmacistului de 7 stele” a fost introdus de către OMS în anul 1997 şi se referă la cunoştinţele, atitudinile, competenţele şi comportamentele specifice pe care un farmacist trebuie să le deţină pentru a susţine rolurile sale. Acestea trebuie considerate aşteptări esenţiale, minime şi comune toturor sistemelor naţionale de sănătate din întreaga lume. 

Rolurile farmacistului de 7 stele sunt: 

  • De a furnizor servicii de îngrjire – fie că aceste servicii sunt de natură clinică, analitică, tehnologică sau de reglementare, farmacistul trebuie să se simtă confortabil în a interacționa cu indivizi sau cu populația. Farmacistul trebuie să vadă practica proprie ca fiind una integrată și continuă cu ceilalți profesioniști din domeniul sănătății și cu ceilalți farmaciști. Serviciile aduse de către farmacist trebuie să fie de cea mai bună calitate.

  • De a lua decizii – munca farmacistului trebuie să aibă la bază o utilizare corespunzătoare, productivă și cost-eficientă a resurselor (de personal, medicamentoase, chimice, de echipament, procedurale). Atingerea acestui obiect necesită competențe de evaluare, sintetizare și decizie asupra celui mai bun mod de acționare

  • De a comunica – farmacistul se află într-o poziție ideală între medic și pacient. Prin urmare, acesta trebuie să fie bine informat și încrezător atunci când interacționează cu alți profesioniști din domeniul sănătății sau cu pacienți. Comunicarea implică abilități verbale, non-verbale, de ascultare și de scriere.  

  • De a fi un lider – fie că farmacistul se află într-o situație de îngrijire multidisciplinară (exemplu: într-o echipă), fie că se află în zone în care alți furnizori de sănătate sunt în număr mic sau nu există, acesta este obligat să își asume o poziție de lider în asigurarea stării de bine a comunității. A fi un lider implică compasiune și empatie, precum și competențe de luare a decizilor, de comunicare și management eficient.

  • De a fi manager – farmacistul trebuie să gestioneze eficient resursele (umane, fizice și fiscale) și informațiile; totodată, acesta trebuie să se simtă confortabil în a fi condus de către altcineva, fie acesta un angajator sau un lider al echipei care furnizează serviciile de sănătate. Din ce în ce mai mult, informațiile și tehnologia corespunzătoare acesteia vor oferi provocări farmacistului pe măsură ce acesta își va asuma mai multă responsabilitate pentru a împărtăși informațiile legate de medicament și produse similare.

  • De a învăţa pe tot parcursul vieţii – nu mai este posibil să înveți doar tot ceea ce trebuie să înveți în facultate pentru a practica o profesie de farmacist. Conceptele, principiile și angajamentul către o învățare pe tot parcursul vieții trebuie să înceapă în timpul facultății și trebuie să fie susținute de-a lungul întregii cariere. Farmaciștii trebuie să învețe cum să învețe.

  • De a învăţa pe ceilalţi – farmacistul are responsabilitatea de a asista la educarea noii generații de farmaciști. Participând ca și profesor la sistemul de sănătate nu doar că împărtășește cunoștințe și altor persoane, ci oferă oportunitatea practicianului de a acumula noi cunoştinţe şi de a ajusta abilităţile actuale. (Third WHO Consultative Group on the role of the pharmacist, 1997)

„Profesorii îți deschid ușa. De intrat, trebuie să intri singur.”

Beneficii


Informații

de actualitate,
bazate pe studii

Lectori

cu experiență în domeniul lor, specialiști cu pregătire aprofundată

Competențe

în consiliere și comunicare, management și lucru în echipă

Cursuri profesionale

creditate cu
puncte EFC

Formare

bazată pe activități practice,
studii de caz, jocuri de rol

BUNE PRACTICI

și schimb de experiență
între farmaciști

FĂRĂ RECLAME,

fără plasare de produse,
doar informații relevante

O echipă puternică,

în beneficiul
pacientului

CURSURI PROFESIONALE


Curs Managementul pacientului hipertensiv
- curs creditat cu 8 puncte EFC.

Timișoara, 10-11 mai 2019

În urma participării la curs, farmaciştii vor putea să: ofere consiliere pacientului hipertensiv privind stilul de viață și să îi recomande acestuia produse eficiente şi sigure, să adapteze consilierea în funcție de patologiile asociate hipertensiunii arteriale, să utilizeze corect sursele de informare, să interpreteze corect datele din literatura ştiinţifică, să aplice etic şi deontologic cele învăţate.

Curs Particularități ale farmacoterapiei în sarcină
- curs creditat cu 6 puncte EFC.

Gura Humorului, 15 martie 2019

În urma participării la curs, farmaciştii vor putea să: utilizeze corect sursele de informare, să interpreteze corect datele din literatura ştiinţifică, să aplice etic şi deontologic cele învăţate, să ofere consiliere femeilor însărcinate, să recomande produse eficiente şi sigure

Galerie foto


  • Brasov

    • Gura Humorului

      • Timișoara


        Feedback cursanţi

        13 Aprilie

        Curs Timişoara


        "A fost un curs foarte interesant, util și deosebit față de alte cursuri. Doamnele farmaciste au fost deosebite, au știut să ne țină cu interes fără să ne dăm seama cum trec orele. Încercăm să aplicăm cât se poate de mult ce am auzit, mai ales că am primit toată schema cursului, ceea ce este o idee foarte bună."


        "Curs interesant, interactiv, cu asimilarea unor noțiuni importante pentru practica curentă."


        CURSURI CUSTOMER SERVICES


        Programul „Excelență pentru pacient în farmaciile Ethica” s-a desfășurat în două sesiuni, septembrie-octombrie 2018 și februarie-martie 2019, în 6 locații regionale (Brașov, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Baia Mare și Jibou). 
        Obiectivele programului au fost de a oferi servicii de excelență în farmaciile Ethica, orientarea către pacient și oferirea de servicii personalizate de calitate, precum și dezvoltarea imaginii farmaciilor și a brandului Ethica. 
        Temele abordate au implicat comunicarea cu pacientul, tipologii de pacienți, gestionarea momentelor aglomerate în farmacie, pașii relaționării cu pacientul în farmaciile Ethica, lucrul în echipă, precum și gestionarea stresului.
        Partenerii noștri în realizarea cursurilor sunt agenția Brumm HR. 

          Feedback cursanţi

          septembrie-octombrie 2018
          februarie-martie 2019

          Excelență pentru pacient
          în farmaciile Ethica

          „Am să vorbesc despre emoțiile și revelațiile provocate de aceste întâlniri - numite pragmatic cursuri. Pentru că ceea ce ne diferențiază pe noi, cei numiti „Ethica”, de ceilalți este faptul că pragmatismul și perseverența sunt îmbrăcate exact cât trebuie și cum trebuie în calitate și profesionalism, căldură și empatie. Am pornit la curs cu echipele (din două farmacii ale mele) dornice de nou și provocări. Ca urmare, când Augusta ne-a cerut un nume de echipă, am spus spontan: CHALLENGE. Cine este Augusta? Nici asta nu voi detalia, pentru că trebuie neapărat să cunoști un trainer și un om precum Augusta. Cine nu are o Augusta, trebuie să "achiziționeze"! Augusta, prin aceste cursuri, a reușit să scoată și să provoace mult bun care zăcea în noi, în echipă. Am pornit de la discuții clasice de caz și am ajuns la principii de management - deși nu erau trecute în curs. Atitudinea pozitivă, constructivă, mândria de apartenența la un brand au fost scoase din adâncurile minții și imaginației.”

          Dacă vrei să beneficiezi de aceste cursuri,
          află cum poți deveni membru

          Dacă vrei să afli mai multe detalii,
          contactează-ne